http://saghybux.com/includes/img/468x60.gif HTML: ساقی باکس گـل آبـی - قرص ویتامین خانگی
قرص ویتامین خانگی - تقویت سلامتی و زیبایی

مشکلاتی مانند خستگی، پوست خشک، چاقی و اضافه‌وزن، موی خشک و... به دلیل کمبود ویتامین در بدن می‌باشد. متاسفانه بسیاری از افراد خودسرانه اقدام به مصرف دارو و قرص ویتامین می‌کنند که این کار ممکن است به مشکلاتشان بیافزاید. برای مصرف هر دارویی باید با پزشک متخصص مشورت کنید زیرا هر چقدر هم که یک دارو را بشناسید، ممکن است از عوارض احتمالی و تداخل دارویی آن بی‌خبر باشید و ضمن اینکه تشخیص عمق یک مشکل و اصلا ارتباط دارو با آن مشکل کار هر کسی نیست و باید حتما تحت نظر پزشک باشد.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم قبل از مصرف خودسرانه قرص ویتامین، منابع گیاهی آن را به خوبی بشناسید که در این صورت احتیاجی به مصرف قرص ویتامین پیدا نخواهید کرد. سبزیجات و میوه‌ها داروخانه طبیعی برای افزایش زیبایی و نشاط طبیعی پوست و مو هستند.

 

انواع ویتامین خانگی بسیار مفید و در دسترس

بیوتین

بیوتین از ویتامین‌های گروه B می‌باشد. این ویتامین برای تقویت پوست صورت و بدن، افزایش رشد ناخن، کاهش ریزش مو، تقویت سیستم گوارشی و افزایش سوخت و ساز بدن ضروری است. همچنین بیوتین می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم نیز مفید باشد.

برای بهره‌مندی از قرص ویتامین طبیعی و خانگی بیوتین، کافی است در روز یک عدد موز میل کنید. خواص موز برای زیبایی پوست و مو یک موضوع ثابت شده می‌باشد. از جمله منابع دیگر بیوتین کره بادام‌زمینی، جگر، غلات کامل و زرده تخم‌مرغ هستند. البته لازم به ذکر است که مصرف موز برای کسانی که یبوست دارند، ممکن است ایجاد مشکل کند.

 

موز

 

آهن

اگر ناخن‌هایی شکننده دارید یا دچار ریزش مو هستید و یا در اوقات روز کسل و بی‌حوصله‌اید، ممکن است آهن بدنتان کم باشد. به جای مصرف خودسرانه قرص آهن از منابع طبیعی آن کمک بگیرید. اسفناج، عدس، لوبیای سفید، نخود، جگر و آب گوجه سرشار از آهن هستند. 

آهن در بدن با فعال‌سازی ویتامین B سبب درخشان شدن پوست می‌گردد. استفاده زیاد از آهن (مانند آنچه که در مصرف خودسرانه قرص آهن اتفاق می‌افتد) باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد به ساختار و بافت پوست آسیب برسانند.

 

عدس

 

ویتامین C

این ویتامین برای افزایش درخشش و روشنی پوست، کاهش ریزش مو و پرپشت شدن آن، کاهش خشکی پوست و رفع شوره سر بسیار مفید است. میوه‌هایی مانند لیمو، پرتقال، نارنگی، کیوی و سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند، بهترین منابع ویتامین C می‌باشند.

 

مرکبات مختلف

 

ویتامین E

ویتامین E به عنوان ویتامین پوست شناخته می‌شود و یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن در مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این رادیکال‌ها به بافت پوست حمله می‌کنند و باعث ایجاد چین و چروک در آن می‌گردند.

این ویتامین را در جوانه گندم، جو، بادام، اسفناج، تخم کدو، روغن زیتون و آووکادو جستجو کنید. مصرف دوز بالای قرص ویتامین E ممکن است به ایجاد کبودی در بدن منجر شود.

 

آووکادو و اسفناج و مغزها

 

ویتامین A

ویتامین A در حفظ زیبایی پوست، کاهش مشکلات جوش و آکنه، افزایش بینایی، جلوگیری از پیری زودرس و بهبود زگیل و دانه‌های پوستی موثر است. اگر زخم بدنتان دیر بهبود می‌یابد، بهتر است از منابع ویتامین A کمک بگیرید و این مشکل را برطرف کنید.

این ویتامین در جگر ماهی، هویج، تخم‌مرغ، زردآلو، فلفل تند، شلغم، کلم، شوید، چغندر، کاهو، جعفری، کدو و اسفناج به فراوانی یافت می‌شود.

جالب است بدانید که با خوردن 100 گرم هویج خام در روز، تمام نیاز روزانه شما به ویتامین A  برطرف می‌گردد.

 

هویج